Správa požiadaviek cestujúceho

Funkcia umožňuje v rámci modulu CP spracovávať požiadavky cestujúceho v súvislosti s konkrétnou pracovnou cestou. Ku každej požiadavke je možné evidovať alternatívy riešenia vrátane príloh a cestujúci môže akceptovať jednu z týchto alternatív. Pre tento účel môže byť v cestovnom príkaze zapnutá záložka Riešenie požiadaviek.

Správu požiadaviek je vhodné realizovať v zozname Spracovanie príkazov, odkiaľ si užívateľ môže príkaz vyhľadať (k dispozícii sú filtre na typ príkazu a typ požiadavky), otvoriť a ďalej spracovávať. Príkaz sa v zozname Spracovanie príkazov zobrazí len vtedy ak:

  • Je v stave Čaká na schválenie
  • a súčasne má aspoň jednu požiadavku na letenku alebo požiadavku na ubytovanie alebo inú požiadavku alebo príkaz má požiadavku na zálohu a tá je v stave požadovaná.

Ukončenie spracovania požiadaviek je potvrdené tým, že užívateľ klikne na tlačidlo Schváliť. Okrem toho je v závislosti na nastavení schvaľovacieho procesu možné príkaz aj vrátiť na opravu.

Príkaz nie je možné schváliť ak je stav niektorej požiadavky na záložke Riešenie požiadaviek iný ako Akceptovaná alebo Zrušená.

Korektná konfigurácia funkcie je jednorazová a pozostáva z 3 krokov:

  1. Úprava prístupovej skupiny
  2. Úprava nastavenia schvaľovacieho procesu
  3. Zapnutie záložky Riešenie požiadaviek

1. Úprava prístupovej skupiny

Správa systému / Prístupové skupiny  – pridať novú prístupovú skupinu, napr. kód = RGCP11, názov = CP_Služby. V tejto prístupovej skupine na záložke Moduly, v časti Cestovné príkazy označiť právo Cestovné príkazy > Spracovanie príkazov v stĺpci Čítanie a zápis. Kliknutím na Zapísať sa nastavenie uloží. Na záložke Užívatelia pridať užívateľa, ktorý bude zodpovedný za riešenie požiadaviek cestujúcich. Nastavenie je potrebné potvrdiť opäť tlačidlom Zapísať.

2. Úprava nastavenia schvaľovacieho procesu

  • Cestovné príkazy / Schvaľovací proces / Typy schvaľovacích procesov

Pridať nový typ, uvádza sa kód, napr. PROCES_8 a názov, napr. Schválenie cestovného príkazu 8

  • Cestovné príkazy / Schvaľovací proces / Skupiny účastníkov

Pridať novú skupinu, kód napr. CP_SLUZBY, názov, napr. CP Služby, typ Užívatelia s prístupovými skupinami, v doplňujúcich parametrov pridať prístupovú skupinu CP_Služby vytvorenú v 1. kroku.

  • Cestovné príkazy / Schvaľovací proces / Procesy – Doplnky, Import z XML - je potrebné importovať priložený XML súbor.
  • Cestovné príkazy / Schvaľovací proces / Pravidlá pre schvaľovanie príkazov

Vytvoriť nové pravidlo, názov pravidla napr. CP so službami, Schvaľovací proces: Schválenie cestovného príkazu 8, váha čo najvyššia, napr. 80. Je  tiež potrebné pridať dve podmienky: Príkaz obsahuje požiadavku na služby = 1 „OR“ Je požiadavka na zálohu = 1. Tlačidlom Zapísať sa formulár potvrdí.

3. Zobrazenie záložky

Cestovné príkazy / Nastavenia parametrov modulu – časť Formulár cestovného príkazu - prepínač Zobraziť záložku pre riešenie požiadaviek je potrebné nastaviť do polohy Áno.

Podmienky pre zobrazenie záložky

Je zobrazená len ak je zapnutý prepínač Zobraziť záložku pre riešenie požiadaviek v nastaveniach parametrov.

Záložka sa nezobrazuje len v stave príkazu Pripravovaný.

Režim úprav na záložke

Záložka je v režime na úpravu len vtedy, keď je príkaz v stave Čaká na schválenie a zároveň je príkaz otvorený cez zoznam Spracovanie príkazov, Všetky cestovné príkazy alebo cez zoznam Prehľad príkazov a vyúčtovaní.

Režim „na čítanie“ na záložke

Záložka sa vždy zobrazí v režime na čítanie pri otvorení príkazu cez zoznam Schvaľovanie príkazov a vyúčtovaní. V ostatných zoznamoch vtedy, keď je príkaz schválený. Žiadne pole na záložke už potom nie je editovateľné.

Práca so záložkou

Zoznam Požiadavky na služby

Na záložke Riešenie požiadaviek je na ľavej polovici obrazovky umiestnený zoznam Požiadavky na služby so stĺpcami:

  • ID (1 .. N),
  • Typ (ubytovanie, letenka, iná),
  • Popis – pri požiadavke na ubytovanie a iná sa načíta z poľa Popis, pri letenke sa použijú texty zo všetkých polí odlet a prílet v tvare „odlet1 – prílet1“, „odlet2 – prílet2.
  • Stav (dostupné: Nová, Spracovaná, Akceptovaná, Zrušená),
  • Riešiteľ - meno užívateľa, ktorý pridal altenatívu, kým nebude pridaná alternatíva bude pole prázdne
  • Riešenie - popis potvrdenej alternatívy.

Pre požiadavky typu Ubytovanie a Letenka sa vytvára vždy len jedna požiadavka. Pre požiadavky typu „Iné“ sa vytvorí záznam pre každú položku v zozname iných požiadaviek zo záložky „Iné“ v cestovnom príkaze.

Na začiatku spracovania majú všetky požiadavky stav "Nová".

V toolbare zoznamu sú 2 tlačidlá:

  1. Zrušiť požiadavku – prepne požiadavku do stavu Zrušená. Akcia je možná len na požiadavke v stave Nová alebo Spracovaná. V ostatných prípadoch sa v modálnom okne zobrazí chybová hláška: “Akceptované požiadavky nie je možné zrušiť.”
  2. Obnoviť požiadavku – prepne požiadavku do stavu Nová. Akcia je možná len na požiadavke v stave Zrušená. V ostatných prípadoch sa v modálnom okne zobrazí chybová hláška: “Obnoviť možno len zrušené požiadavky.”

Označené požiadavky je možné zrušiť, t.j. prepnúť do stavu „Zrušená“ pomocou tlačidla „Zrušiť požiadavku“. Pre zrušené požiadavky nie je možné pridávať alternatívy. Tlačidlá pridať, odstrániť a akceptovať v zozname sú v takomto prípade disabled.

Zoznam Alternatívy riešenia v okne Požiadavka XY

Po otvorení konkrétnej požiadavky zo zoznamu Požiadavky na služby cez tlačidlo "pero" sa otvorí stránka konkrétnej požiadavky. Na stránke je zoznam s názvom Alternatívy riešenia. Stĺpce:  

  • ID (celočíselné kladné, od 1),
  • Popis riešenia - voľný text, povinné,
  • Príloha – nepovinné pole, ak je nahratá príloha, obsahuje tlačidlo na stiahnutie prílohy. Ak nie je nahratá príloha, pole je prázdne.
  • Akceptované - áno/nie, môže byť akceptovaná len jedna alternatíva v rámci zoznamu Alternatívy riešenia. Default stav pri novej alternatíve je „nie“.

Tlačidlá:

  • Pridať – otvorí v modálnom okne formulár na pridanie novej alternatívy, úspešným pridaním sa zmení stav požiadavky na „Spracovaná“.
  • Odstrániť – odstráni označenú alternatívu. Ak nie je nič označené je tlačidlo v režime disabled. Ak sú zmazané všetky alternatívy, zmení sa stav požiadavky na „Nová“.
  • Akceptovať – zmení stav označenej alternatívy v poli Akceptované na „áno“. Disabled ak je už nejaká alternatíva potvrdená alebo ak nie je označená žiadna alternatíva. Prepne stav požiadavky na „Akceptovaná“.
  • Zrušiť výber – pri všetkých alternatívach označí stav poľa Akceptované na „nie“. Tlačidlo je disabled ak ešte nie je nič akceptované, resp. hodnota Akceptované je pri všetkých alternatívach = „nie“. Prepne stav požiadavky na „Spracovaná“.
  • V každom riadku je tlačidlo „Ceruzka“ pre úpravu danej alternatívy vo formulári v modálnom okne. Toto tlačidlo sa zobrazuje len ak je možné upravovať alternatívy (stránka je otvorená zo zoznamu Spracovanie príkazov).

Pridaním prvej alternatívy sa stav požiadavky zmení na "Spracovaná". Na začiatku každého riadku je checkbox. Pridať, odstraňovať a upravovať alternatívy je možné len vtedy, ak je stránka otvorená zo zoznamu Spracovanie príkazov.

Formulár na pridanie a úpravu alternatívy sa otvára v modálnom okne. Obsahuje polia a popisky, ktoré sú uvedené ako stĺpce v zozname alternatívy riešenia. ID nie je editovateľné. Okrem toho obsahuje tlačidlá Zapísať (zapíše zmeny, zatvorí modálne okno) a Zrušiť (zahodí zmeny, zatvorí modálne okno).

Zoznam Priebeh spracovania v okne Požiadavka XY

V dolnej časti stránky požiadavky je tlačidlo Zobraziť priebeh/Skryť priebeh, ktoré zobrazuje a skrýva zoznam s titulkom Priebeh spracovania. Stĺpce:

  • Dátum a čas,
  • Užívateľ,
  • Operácia.

Každá akcia v zozname Alternatívy riešenia sa loguje v tomto zozname. Napr. po pridaní alternatívy sa poznačí 20.07.2024 10:31 - Peter m - pridaná alternatíva + ID.

Ostatné operácie môžu zahŕňať: odstránená alternatíva + ID, akceptovaná alternatíva + ID, zrušený výber, upravená alternatíva + ID, zrušená požiadavka + typ, obnovená požiadavka + typ, atď.