Dochádzkové záznamy v kalendári dochádzky roly

Modul Spracovanie dochádzky slúži na evidenciu a vyhodnotenie dochádzky zamestnancov. Systém môže prenášať transakcie z dochádzkových terminálov, generovať dochádzku podľa plánu a na základe užívateľských vstupov systém podľa predvolených nastavení dochádzku spracováva a vyhodnocuje.

Do modulu Spracovanie dochádzky sa po prihlásení do systému dostanete voľbou Spracovanie dochádzky.

Dochádzková rola

Základným významom volieb Moja dochádzka, Moji podriadení a Roly je editácia dochádzkového kalendára roly. Rozdiel je len v pridelení prístupových práv jednotlivých rolí, ktoré do volieb vstupujú.

Rola predstavuje jeden pracovný pomer a môže sa stať, že zamestnanec môže mať viac pracovných pomerov, a teda viac dochádzkových rolí.

  • Moja dochádzka: slúži na prezeranie vlastnej dochádzky zamestnanca. Nastavením prístupových práv umožníte zásahy zamestnanca do vlastnej dochádzky, tzn. môžete povoliť právo na editáciu dochádzkových záznamov alebo nastaviť právo len na čítanie. Táto voľba je prístupná pre každého zamestnanca, ktorý má vytvorenú osobu a rolu v module Personálne údaje
  • Moji podriadení: tento podmodul slúži pre nadriadeného zamestnanca a zobrazuje zoznam podriadených zamestnancov. Aj v tomto prípade je možné nastavenie prístupových práv pre vedúceho zamestnanca, aké operácie môže / nemôže vykonávať.
  • Roly: tento podmodul je určený pre personalistu, resp. administrátora systému. Zobrazuje všetkých zamestnancov, ktorým je možné definovať nastavenia dochádzky.


NÁŠ TIP: Zobrazenie jednotlivých stĺpcov v sekcii Moji podriadení a v sekcii Roly je možné užívateľsky prispôsobiť. Užívateľ môže definovať aké stĺpce (údaje) sa v zozname zobrazujú a v akom poradí, obdobne ako je tomu v zozname evidovaných rolí v module Personálne údaje. Okrem aktuálne zobrazovaných údajov je možné do zoznamu pridať stĺpce s ďalšími údajmi zamestnanca evidovanými buď v module Personálne údaje alebo spracovanie dochádzky. 

Pre sprístupnenie funkcie je nutné v databáze zapnúť systémovú konštantu Možnosť nastaviť zoznam stĺpcov v zoznamoch Roly a Moji podriadení v skupine systémových konštánt Spracovanie dochádzky (Základné nastavenia/ Hodnoty systémových konštánt). Zároveň je funkcia viazaná na prístupové právo na operáciu Možnosť nastaviť zoznam stĺpcov v zoznamoch Roly a Moji podriadení.

Hlavička dochádzkovej roly zobrazuje informácie týkajúce sa pracovného zaradenia daného zamestnanca. Je možné pridať fotografiu zamestnanca kliknutím na ikonu vedľa mena (viac v časti Fotografia zamestnanca).

Vyhľadávací riadok slúži na vyhľadanie zvoleného zamestnanca. Zamestnanca môžete vyhľadať zadaním textového reťazca. Prepínanie sa medzi rolami pomocou tohto prvku je veľmi pohodlné.

Pomocou krokovania môžete prepínať medzi jednotlivými rolami.

Označovacie políčko určuje stav aktívnosti roly. Odškrtnutím daného atribútu sa rola dostane medzi neaktívne roly.

Tlačidlo Tlač zostáv vám umožní vygenerovať zostavu pre konkrétneho zamestnanca (viac v časti Nastavenie Tlač zostáv pre rolu).

Pravá časť hlavičky zobrazuje informácie:

  • Osobné číslo – údaj, ktorý zadávate v module Personálne údaje. V prípade, že osobné číslo je rozdielne od čísla roly, zobrazí sa vo formáte 1 (012);
  • Číslo karty – číslo pridelenej dochádzkovej karty (viac v časti Dochádzkové karty);
  • Denný úväzok – číselná hodnota, ktorá je uvedená v nadefinovanom turnuse (viac v časti Turnusy);
  • Schvaľovateľ – meno nadriadeného zamestnanca definovaného v Právach na akcie (viac v časti Vytvorenie vzťahov nadriadený – podriadený);
  • Útvar – údaj definovaný v module Personálne údaje;
  • Obraz turnusu – kód a názov nadefinovaný v obrazoch turnusov (viac v časti Obrazy turnusov).

Údaje z dochádzky sú zobrazené v záložkách v dvoch úrovniach:

  • Dochádzka:
  • Kalendár
  • Príplatky
  • Nadčas
  • Mesačné kontá
  • Neprítomnosti
  • Pohotovosti
  • Nemoci
  • Nastavenia:
  • Parametre spracovania
  • Dochádzkové karty
  • Dátové položky – max. počet v štandardnej balíku je 16

Ak by sa v okne prehliadača nemohli zobraziť všetky záložky, zobrazí sa vpravo aj vľavo šípka na posuv medzi záložkami. Výber obdobia je možné zvoliť cez tlačidlá vpravo, vľavo.

Záložka Dochádzka / Kalendár

Prostredníctvom záložky Kalendár má zamestnanec zobrazené informácie o dochádzke (pracovných dňoch, počet hodín, ktoré má v danom dni odpracovať) za vybrané obdobie spracovania dochádzky.

Zoznam stĺpcov v Kalendári obsahuje položky:

  • Deň – kalendárny deň; deň, ktorý chcete editovať, musí byť vyznačený farebne (kliknutím na určený deň);
  • Plán, trvanie od – do – skrátený názov plánovanej pracovnej zmeny a jej trvanie;
  • Skutočnosť, trvanie od – do – skrátený názov odpracovanej pracovnej zmeny a jej trvanie;
  • Prerušenia – znázorňuje skratku prerušenia, pričom detail prerušenia je zobrazený v pravej časti obrazovky;
  • Príplatky – znázorňuje skratku príplatku, pričom detail príplatkov je zobrazený v pravej časti obrazovky;
  • Schváliť – znázorňuje tlačidlo , ktoré slúži na schválenie dochádzky (viac v časti Schválenie a uzamknutie dochádzky);
  • Uzamknúť – znázorňuje tlačidlo , ktoré slúži na uzamknutie dochádzky (viac v časti Schválenie a uzamknutie dochádzky);
  • Poznámka.
  • Neprítomnosti – štandardne stĺpec nie je zapnutý používa sa iba v prípade, že zákazník používa modul Schvaľovanie neprítomnosti.

Stĺpec je možné zapnúť v časti Výber modulu – Základné nastavenia – Hodnoty systémových konštánt – Zobrazenie stĺpca Neprítomnosti v kalendári dochádzky roly -  Áno, v Kalendári roly sa zobrazí nový stĺpec Neprítomnosti. V neprítomnostiach sa bude zobrazovať skratka druhu neprítomnosti zo Schvaľovania neprítomností, rovnako ako sa zobrazuje v Prehľade neprítomností. Ak užívateľ podrží kurzor na zobrazovanej skratke, zobrazí sa mu detailná informácia o neprítomnosti. Ak neprítomnosť čaká na schválenie, pri skratke bude zobrazená hviezdička. Zobrazené sú aj neprítomnosti do budúcna, teda také, ktoré majú väčší dátum platnosti, ako aktuálny dátum.

  1. Cez tlačidlo Doplnky  je možné uskutočniť nasledovné:

-  Export do excelu – údaje, ktoré sú zobrazené v tabuľke sa vyexportujú do xlsx súboru;

- Hromadne naplniť:

  • plán – naplní plánované dochádzkové zmeny;
  • podľa plánu – naplní do skutočnosti dochádzky pracovné zmeny podľa definovaného plánu v dochádzkovom kalendári;
  • pracovné zmeny – naplní do skutočnosti dochádzky zvolenú pracovnú zmenu v dochádzkovom kalendári;
  • prerušenia – naplní sa do skutočnosti dochádzky vybraté prerušenie v dochádzkovom kalendári;
  • príplatky – naplní sa do skutočnosti dochádzky vybratý príplatok v dochádzkovom kalendári.
  • absenčné intervaly - za absenčný interval sa považuje prípad, keď v kalendári roly existuje na konkrétny deň Plán dochádzky, ale systém nezaznamenal žiadnu dochádzkovú transakciu. V prípade, že užívateľ vyberie možnosť "Hromadne naplniť / absenčné intervaly", systém ponúkne užívateľovi možnosť vybrať pracovnú zmenu z číselníka dochádzkových zmien, ktorá sa následne naplní do absenčných intervalov v dĺžke plánovanej zmeny na konkrétny deň. Užívateľovi systém ponúkne aj dátumové rozmedzie, v ktorom sa má zmena vykonať. Systém skontroluje zadané dátumové obdobie a ak nájde absenčný interval, nahradí ho zvolenou pracovnou zmenou v dĺžke plánovanej zmeny.

Hromadne odstrániť – možnosť odstrániť všetky alebo označené záznamy;

- Znova spracovať transakcie – pri zmene nastavení, ktoré sa majú preniesť do dochádzky. je následne potrebné skontrolovať a prípadne odstrániť staré alebo chybné    záznamy;

- Korekcia záznamov v minulých obdobiach;

- Mesačný protokol – individuálne generovanie mesačného protokolu za určité obdobie spracovania vybranej roly;

- Import dátových položiek - Služba umožňuje hromadne importovať rôzne hodnoty konštánt pre rôzne Dátové konštanty. Po importe sa vypíše log s prípadnými chybami.  Pri importe sa bude kontrolovať existencia roly a existencia hodnoty    konštanty. Chybné záznamy sa budú preskakovať a import bude pokračovať. Importovať sa bude k prvému dňu aktuálneho dochádzkového obdobia. Štruktúra importného súboru: Číslo roly; Číslo konštanty; Hodnota konštanty. Import je    prístupný aj cez podmodul Moji podriadení. Je viazaný na prístupové právo na operáciu NALATTENDANCE > SUBORD_ROLES - Moji podriadení - Hromadné nastavenie dátových položiek cez Doplnky v prístupových skupinách.

- Plánovaný nepretržitý odpočinok.

  • Cez tlačidlo Pridať je možné pridať pracovnú zmenu na konkrétny deň.
  • Cez tlačidlo Odstrániť je možné odstrániť pracovnú zmenu na konkrétny deň (označovacie okienko pri danom dni musí byť označené).
  • Cez tlačidlo Pero je možné editovať konkrétnu pracovnú zmenu z plánu alebo skutočnosti.
  • Do evidencie Transakcií  sa zapisujú záznamy zamestnanca, ktoré zosnímal prostredníctvom dochádzkovej karty na dochádzkových termináloch.
  • Pri Transakcií sa zobrazujú informácie: Dátum – dátum zosnímanej transakcie; Čas – čas zosnímanej transakcie; Terminál – označenie terminálu, na ktorom bola transakcie nasnímaná; Smer – udáva, či ide o príchod alebo odchod;  Prerušenie – určuje na ktorý dochádzkový záznam sa vzťahuje transakcia. V prípade príchodu a odchodu je prerušenie prázdne.

Do evidencie Prerušení sa zapisujú prerušenia v rámci pracovného dňa.

Do Príplatkov sa zapisujú príplatky, na ktoré boli zaevidované za daný pracovný deň zamestnanca.

Denná sumarizácia obsahuje odpracovaný čas za konkrétny deň zamestnanca, resp. iné sumárne položky.

Sumárne položky zobrazujú sumárne mesačné súčty dochádzkových záznamov zamestnanca. Popri mesačných súčtoch sa zaznamenávajú aj kumulatívne položky predchádzajúcich období, napr. Lekár – zamestnanec, Lekár – sprevádzanie rodinného príslušníka, Dovolenka.

V prvom riadku sumárnych položiek prostredníctvom kalendára je možné nastaviť deň, ku ktorému potrebujete sumárne položky prepočítať. Pomocou tlačidla aktualizovať hodnoty, systém prepočíta sumárne položky ku ktorémukoľvek dňu v rámci kalendárneho mesiaca.

V dochádzkovom kalendári je vytvorená funkcionalita Opis výpočtu sumárnej položky. Táto funkcionalita umožňuje zistiť z čoho sa skladá a počíta konkrétna sumárna položka. Jej aktivovanie je podmienené prístupovým právom prístupovej skupiny. Kliknutím na vybranú sumárnu položku sa zobrazí jej opis v novom modálnom okne.

Rozbaliť/zbaliť zložky – detailné zobrazenie opisu výpočtu sumárnej položky. Pri otvorení okna sa nezobrazuje detail zložky. Rozbaliť/zbaliť uskutočníte kliknutím na toto tlačidlo alebo individuálne na tlačidlo šípka vpravo.

Zobraziť nulové – zakliknutím zaškrtávacieho políčka (checkboxu) zobrazíte nulové zložky sumárnych položiek.

Opis výpočtu sumárnej položky zobrazuje detailný výpočet vybranej sumárnej položky. Obsahuje viacero úrovní:[HB1] . Opis výpočtu je štandardne zapnutý, no možno ho manuálne vypnúť v nastaveniach.

Prvá úroveň – sumárna položka ;

Druhá úroveň – zložka sumárnej položky ;

Tretia úroveň – hodnota zložky sumárnej položky.