Spracovanie dochádzky/ Služby/ Import ePN slúži ako prepojenie medzi systémom elektronickej PN Sociálnej poisťovne a systémom Humanet.

Voľba Import ePN bude slúži jednak na externú komunikáciu s evidenciou elektronických PN-niek Sociálnej poisťovne, a jednak na internú komunikáciu v rámci systému Humanet. To znamená, že okrem voľby Import ePN žiadna časť programu nebude komunikovať priamo s evidenciou ePN Sociálnej poisťovne.
V rámci externej komunikácie s evidenciu ePN-niek Sociálnej poisťovne bude možné do voľby Import ePN importovať ePN-ky s údajmi evidovanými v evidencii Sociálnej poisťovne, a z voľby Import ePN posielať potvrdenie o vzniku ePN (oznámenie) s údajmi o spôsobe platby a o dátume posledného dňa výkonu práce pred ePN.
V rámci internej komunikácie budú možné dve operácie. Prvou z nich je import nemocí do evidencie Osoba a Rola. Zápis sa vykoná na záložku Rola/ Nemoci/ Nemoci a súčasne na záložku Osobné/ Nemoci so zápisom len do príslušnej roly. To znamená, že ak má zamestnanec vystavené dve súbežné ePN-ky, na záložku Osobné/ Nemoci sa zapíšu dve nemoci, každá na príslušnú rolu.
Druhou operáciou bude import nemocí do modulu Spracovanie dochádzky. Túto funkciu nájdete vo voľbe
Spracovanie dochádzky/ Služby/ Import ePN.
Po vstupe do voľby Import ePN je potrebné najprv vložiť offline token.

Tento by mal užívateľ získať po sprístupnení B2B služieb v evidencii B2B Odvádzateľ poistného,

cez tlačidlo VYGENERUJ TOKEN.

Potom, ako dôjde k prepojeniu evidencie ePN Sociálnej poisťovne so systémom Humanet, je možné spustiť prvý import ePN-niek.

V nastaveniach dochádzky/ Import ePN je potrebné nastaviť Prevodový mostík pre prenos ePN. Pre jednotlivé dôvody PN je potrebné priradiť zodpovedajúce dochádzkové zmeny.

Pri prenose nemocí z ePN Sociálnej poisťovne do evidencie systému Humanet budete postupovať nasledovne:
KROK 1: Import ePN zo Sociálnej poisťovne
Zadaním dátumov obdobia od-do určte obdobie, za ktoré chcete stiahnuť evidencie ePN (neodporúčame sťahovať ePN-ky, ktoré už sú v systéme zapísané ručne) a kliknite na tlačidlo Importovať ePN zo Sociálnej poisťovne. Do tabuľky Záznamy ePN sa stiahnu záznamy nemocí zo Sociálnej poisťovne, pričom do jednotlivých stĺpcov sa zapíšu údaje evidované na stránke Sociálnej poisťovne. Takto prenesené záznamy sa označia ako Neprenesené – hodnota Nie v stĺpci Prenesený (neprenesené v zmysle zápisu do evidencie systému Humanet).

Už pri importe ePN zo Sociálnej poisťovne systém dohľadáva roly, do ktorých bude zapisovať nemoci. Ak rolu nenájde, upozorní na to hlásením v stĺpci Rola pre prenos.

Naimportované záznamy nie je možné editovať. Odstraňovať možno len neprenesené záznamy.

V stĺpci Rola pre prenos sa zobrazia údaje roly, ku ktorej systém nemoc priradí. Aktuálne sa priradenie nemoci vykonáva cez IČPV roly (identifikačné číslo právneho vzťahu). Údaje rolí sú zoradené v poradí Osobné číslo, Číslo roly (v zátvorke), Priezvisko, Meno, Dátum vzniku roly. Ak je číslo roly zhodné s osobným číslom, zobrazí údaj iba raz, obdobne ako v zozname rolí.

Na obrázku sú údaje testovacích záznamov, ktoré nám boli poskytnuté zo Sociálnej poisťovne pri prvotnom testovaní prepojenia, a ku ktorým sme si vytvorili osoby a roly na testovanie spárovania.

KROK 2: Priradenie roly k príslušnej nemoci
Na základe IČPV (čo je jednoznačný identifikátor roly z pohľadu Sociálnej poisťovne) systém dohľadá k nemoci príslušnú rolu, do ktorej sa nemoc bude importovať. Ak sa tak nestane automaticky, na znovu spustenie funkcie priradenia roly, napr. po doplnení údajov do evidencie Rola, sa klikne na tlačidlo Priradiť roly pre prenos. Do funkcie spárovania sú zapracované základné chybové hlásenia, ktoré sa pri vzniknutom probléme zobrazia v stĺpci Rola pre prenos.
KROK 3: Import nemocí do evidencie Nemoci v dochádzke.
Pre import nemocí sa klikne na tlačidlo Prenos ePN do evidencie nemocí.
Potom, ako sa nemoci naimportujú do evidencie Nemoci, sa stav Neprenesené zmení na Prenesené (hodnota
Áno v stĺpci Prenesený).
Na základe IČPV (čo je jednoznačný identifikátor roly z pohľadu Sociálnej poisťovne) systém dohľadá k nemoci príslušnú rolu, do ktorej sa nemoc bude importovať. Ak sa tak nestane automaticky, na znovu spustenie funkcie priradenia roly, napr. po doplnení údajov do evidencie Rola, sa klikne na tlačidlo Priradiť roly pre prenos. Do funkcie spárovania sú zapracované základné chybové hlásenia, ktoré sa pri vzniknutom probléme zobrazia v stĺpci Rola pre prenos.

Ak by došlo pri prenose ePN zo Sociálnej poisťovne k zmene údajov v niektorej z ePN, jej stav sa opäť zmení na Neprenesené. Naimportované – prenesené nemoci sa zo zoznamu nikdy neodstránia. Naimportované nemoci majú poznačený zdroj ePN a zapísaný Identifikátor ePN.
Importované nemoci je možné editovať rovnako ako ručne zadané nemoci. Prepojenie medzi naimportovanou nemocou v evidencii a záznamom v ePN sa vykonáva cez informáciu Zdroj – ePN a Identifikátor ePN. T. j., ak by napr. užívateľ odstránil z evidencie Osoba a Rola nemoc so zdrojom ePN, systém si túto nemoc dohľadá vo voľbe Import ePN podľa Identifikátora ePN a túto nemoc označí ako Neprenesenú. Aj naďalej je možné pridávať nemoci ručne, vtedy sa zobrazí zdroj ručne zadané.
Prevodový mostík medzi položkami číselníka Druhy práceneschopností a položkami ePN a API ePN.
|
Položka číselníka Druhý práceneschopností |
Položky ePN |
Položky API ePN Sociálnej poisťovne |
|
Neplatená PN |
- |
- |
|
Nemoc |
choroba |
CHOROBA |
|
Nemoc § 293er |
- |
- |
|
Mimopracovný úraz |
úraz |
URAZ |
|
Pracovný úraz |
pracovný úraz |
PRACOVNY_URAZ |
|
Choroba z povolania |
choroba z povolania |
CHOROBA_Z_POVOLANIA |
|
Karanténa |
karanténne opatrenie/izolácia |
KARANTENA |
|
Izolácia |
- |
- |
|
Ošetrovné |
- |
- |
|
Ošetrovné § 293er |
- |
- |
|
Ošetrovné dlhodobé |
- |
- |
|
Materská |
- |
- |
|
Rodičovský príspevok |
- |
- |
|
Vyrovnávacia dávka |
- |
- |
|
Tehotenské |
- |
- |
Plánované úlohy pre import ePN
Súčasťou funkcie Import ePN sú aj plánované úlohy Import záznamov ePN zo Sociálnej poisťovne a Prenos ePN do evidencie nemocí v personalistike vo voľbe Správa systému/ Plánované úlohy. Spustením plánovanej úlohy Import záznamov ePN zo Sociálnej poisťovne sa bude automaticky spúšťať funkcia, ktorá sa inak spúšťa kliknutím na tlačidlo Importovať ePN zo Sociálnej poisťovne vo funkcii Import ePN. Spustením plánovanej úlohy Prenos ePN do evidencie nemocí v personalistike sa bude automaticky spúšťať funkcia, ktorá sa inak spúšťa kliknutím na tlačidlo Prenos ePN do evidencie nemocí vo funkcii Import ePN v module Personálne údaje.
UPOZORNENIE: Podmienkou automatického spúšťania plánovaných úloh importu a prenosu ePN je vyplnenie offlinetokenu do nastavenia funkcie Import ePN.

Po update je v plánovanej úlohe Import záznamov ePN zo Sociálnej poisťovne prednastavený štart denne o 3:00 hod, a v plánovanej úlohe Prenos ePN do evidencie nemocí denne od 3:15 hod. To však neznamená, že vo všetkých databázach prebehnú tieto plánované úlohy presne o takomto čase. Funkcia spúšťania plánovaných úloh zoradí za sebou všetky požiadavky plánovaných úloh z jednotlivých databáz podľa frekvencie a času, a následne ich bude postupne spúšťať až kým nespustí poslednú požiadavku čakajúcu vo fronte.
Užívateľ, ktorý má vo svojej databáze spustený dochádzkový modul, má k dispozícii aj plánovanú úlohu
Prenos ePN do evidencie nemocí v dochádzke.
UPOZORNENIE: Nespúšťajte v jednej databáze súčasne plánované úlohy Prenos ePN do evidencie nemocí a Prenos ePN do evidencie nemocí v dochádzke, inak sa vám stane, že časť nemocí naimportovaných zo Sociálnej poisťovne bude zapísaná do dochádzkového modulu a časť do personálneho modulu.
Kliknutím na tlačidlo Načítať načítate vyplnený xlsx súbor, kde sa nadefinuje cesta k súboru. Potvrdíte tlačidlom OK.
Je dôležité, aby ste skontrolovali aj záložku Záznamy vylúčené z importu. Ak sa vyskytli chyby, je nutné ich v súbore opraviť a nanovo dáte načítať opravený súbor. Ak sa nevyskytli žiadne chyby dáte Importovať.

NÁŠ TIP: Pre spoločnosť, ktorá má menší počet zamestnancov (do 20) je vhodnejšie vypĺňať formulár Nová osobná karta pre každého zamestnanca individuálne.
Upozornenia k najčastejším nefunkčnostiam pri práci s ePN a API kľúčmi:
Pri nastavovaní pripojenia na ePN zo strany Sociálnej poisťovne sa najčastejšie vyskytujú tieto problémy:
- Zabudnuté potvrdenie zmien:
Po zadaní API offline token kľúča je nevyhnutné zmenu potvrdiť/zapísať. Bez tohto kroku spojenie nebude fungovať. - Nesprávne zadané IČZ:
Identifikačné číslo zamestnávateľa (IČZ) musí byť zadané bez medzier. Chybné formátovanie spôsobí nefunkčnosť komunikácie. - Nedostatočné oprávnenia na účte:
Na strane Sociálnej poisťovne musí mať daný účet správne nastavené oprávnenia a prístup k ePN. Pokiaľ ePN nie sú sprístupnené (napr. chýbajúce povolenie pre konkrétnu službu), systém nebude schopný s údajmi pracovať.