Import ePN

Nová funkcia vo voľbe Personálne údaje/ Import ePN slúži ako prepojenie medzi systémom elektronickej PN Sociálnej poisťovne a systémom Humanet. Aktuálne je funkcia v pilotnej prevádzke.

Voľba Import ePN bude slúži jednak na externú komunikáciu s evidenciou elektronických PN-niek Sociálnej poisťovne, a jednak na internú komunikáciu v rámci systému Humanet. To znamená, že okrem voľby Import ePN žiadna časť programu nebude komunikovať priamo s evidenciou ePN Sociálnej poisťovne.

V rámci externej komunikácie s evidenciu ePN-niek Sociálnej poisťovne bude možné do voľby Import ePN importovať ePN-ky s údajmi evidovanými v evidencii Sociálnej poisťovne, a z voľby Import ePN posielať potvrdenie o vzniku ePN (oznámenie) s údajmi o spôsobe platby a o dátume posledného dňa výkonu práce pred ePN.

V rámci internej komunikácie budú možné dve operácie. Prvou z nich je import nemocí do evidencie Osoba a Rola. Zápis sa vykoná na záložku Rola/ Nemoci/ Nemoci a súčasne na záložku Osobné/ Nemoci so zápisom len do príslušnej roly. To znamená, že ak má zamestnanec vystavené dve súbežné ePN-ky, na záložku Osobné/ Nemoci sa zapíšu dve nemoci, každá na príslušnú rolu.

Druhou operáciou bude import nemocí do modulu Spracovanie dochádzky. Túto funkciu nájdete vo voľbe Spracovanie dochádzky/ Služby/ Import ePN.

Po vstupe do voľby Import ePN je potrebné najprv vložiť offline token.

Tento by mal užívateľ získať po sprístupnení B2B služieb v evidencii B2B Odvádzateľ poistného,

cez tlačidlo VYGENERUJ TOKEN.

Potom, ako dôjde k prepojeniu evidencie ePN Sociálnej poisťovne so systémom Humanet, je možné spustiť prvý import ePN-niek.

Pri prenose nemocí z ePN Sociálnej poisťovne do evidencie systému Humanet budete postupovať nasledovne:

KROK 1: Import ePN zo Sociálnej poisťovne

Zadaním dátumov obdobia od-do určte obdobie, za ktoré chcete stiahnuť evidencie ePN (neodporúčame sťahovať ePN-ky, ktoré už sú v systéme zapísané ručne) a kliknite na tlačidlo Importovať ePN zo Sociálnej poisťovne. Do tabuľky Záznamy ePN sa stiahnu záznamy nemocí zo Sociálnej poisťovne, pričom do jednotlivých stĺpcov sa zapíšu údaje evidované na stránke Sociálnej poisťovne. Takto prenesené záznamy sa označia ako Neprenesené – hodnota Nie v stĺpci Prenesený (neprenesené v zmysle zápisu do evidencie systému Humanet).

Už pri importe ePN zo Sociálnej poisťovne systém dohľadáva roly, do ktorých bude zapisovať nemoci. Ak rolu nenájde, upozorní na to hlásením v stĺpci Rola pre prenos.

Naimportované záznamy nie je možné editovať. Odstraňovať možno len neprenesené záznamy.

V stĺpci Rola pre prenos sa zobrazia údaje roly, ku ktorej systém nemoc priradí. Aktuálne sa priradenie nemoci vykonáva cez IČPV roly (identifikačné číslo právneho vzťahu). Údaje rolí sú zoradené v poradí Osobné číslo, Číslo roly (v zátvorke), Priezvisko, Meno, Dátum vzniku roly. Ak je číslo roly zhodné s osobným číslom, zobrazí údaj iba raz, obdobne ako v zozname rolí.    

Na obrázku sú údaje testovacích záznamov, ktoré nám boli poskytnuté zo Sociálnej poisťovne pri prvotnom testovaní prepojenia, a ku ktorým sme si vytvorili osoby a roly na testovanie spárovania.

KROK 2: Priradenie roly k príslušnej nemoci

Na základe IČPV (čo je jednoznačný identifikátor roly z pohľadu Sociálnej poisťovne) systém dohľadá k nemoci príslušnú rolu, do ktorej sa nemoc bude importovať. Ak sa tak nestane automaticky, na znovu spustenie funkcie priradenia roly, napr. po doplnení údajov do evidencie Rola, sa klikne na tlačidlo Priradiť roly pre prenos. Do funkcie spárovania sú zapracované základné chybové hlásenia, ktoré sa pri vzniknutom probléme zobrazia v stĺpci Rola pre prenos.

KROK 3: Import nemocí do evidencie Osoba a Rola.

Pre import nemocí do evidencie Osoba a Rola sa klikne na tlačidlo Prenos ePN do evidencie nemocí.

Potom, ako sa nemoci naimportujú do evidencie Osoba a Rola, sa stav Neprenesené zmení na Prenesené (hodnota Áno v stĺpci Prenesený).

Ak by došlo pri prenose ePN zo Sociálnej poisťovne k zmene údajov v niektorej z ePN, jej stav sa opäť zmení na Neprenesené. Naimportované – prenesené nemoci sa zo zoznamu nikdy neodstránia.

Naimportované nemoci majú poznačený zdroj ePN a zapísaný Identifikátor ePN a to ako v evidencii Osoba,

tak aj v evidencii Rola.

Importované nemoci je možné editovať rovnako ako ručne zadané nemoci. Prepojenie medzi naimportovanou nemocou v evidencii Osoba a Rola a záznamom v ePN sa vykonáva cez informáciu Zdroj – ePN a Identifikátor ePN. T. j., ak by napr. užívateľ odstránil z evidencie Osoba a Rola nemoc so zdrojom ePN, systém si túto nemoc dohľadá vo voľbe Import ePN podľa Identifikátora ePN a túto nemoc označí ako Neprenesenú.

Aj naďalej je možné pridávať nemoci ručne, vtedy sa zobrazí zdroj ručne zadané.

Prevodový mostík medzi položkami číselníka Druhy práceneschopností a položkami ePN a API ePN.

KROK 4: Odoslanie potvrdenia pri vzniku ePN

Až potom, ako sa naimportuje nemoc do roly, je možné odoslať potvrdenie pri vzniku ePN, ktoré sa následne zapíše v ePN do časti Oznámenie údajov. Je to preto, že až v tejto chvíli má systém možnosť dohľadať potrebné údaje v príslušnej role.

Pre odoslanie potvrdenia je potrebné sa nastaviť na príslušný záznam ePN-ky a kliknúť na tlačidlo Odoslať potvrdenie pri vzniku ePN. Otvorí sa modálne okno Potvrdenie pri vzniku ePN s políčkami Výplata a Naposledy pracoval dňa.

Podľa toho, aké položky v zrážke typu Výplata systém nájde v role, resp. v súbežných aktuálne platných rolách, také položky sa zobrazia v políčku Výplata.

Podľa toho, aký spôsob výplaty sa vyberie v políčku Výplata, sa zobrazia ďalšie políčka v modálnom okne Potvrdenie pri vzniku ePN:

spôsob platby Na účet, číslo účtu zadané cez evidenciu Iný účet – políčko Účet, do ktorého sa načíta IBAN z evidencie Iný účet

Po prenose potvrdenia do ePN sa údaj zapíše ako typ výplaty Na účet v banke v Slovenskej republike.

spôsob platby Na účet, číslo účtu zadané cez evidenciu Zahraničný účet – políčka IBAN/č. účtu zahraničnej banky, SWIFT kód, Názov banky, Ulica, Obec, Číslo, PSČ, Štát (všetko údaje zahraničnej banky), do ktorých sa načítajú údaje z evidencie Zahraničný účet. Údaje Číslo a PSČ je potrebné vyplniť ručne.

Po prenose potvrdenia do ePN sa údaj zapíše ako typ výplaty Zahraničný bankový účet.

spôsob platby Hotovosť, Poštou, E-poukážkou, Šekovou poukážkou – políčka Ulica, Popisné číslo, Orientačné číslo, Obec, PSČ, Štát.

Pri nastavenom spôsobe platby Hotovosť sa údaje načítajú z adresy trvalého bydliska.

Pri nastavenom spôsobe platby Poštou, E-poukážkou a Šekovou poukážkou sa údaje načítajú z adresy nastavenej priamo vo vybranej zrážke typu Výplata.

Po prenose potvrdenia do ePN sa údaj zapíše ako typ výplaty V hotovosti na adresu.

Ak sa pred odoslaním potvrdenia vyplní na záložke Rola/ Nemoci/ Nemoci dátum do políčka Naposledy pracoval dňa,

tento dátum sa načíta do rovnomenného políčka v modálnom okne Potvrdenie pri vzniku ePN.