V riadkovej zostave sú dostupné ďalšie všeobecné nastavenia:

Niektoré funkcie sú spoločné s formulárovými zostavami:

Formát stránky
Formát stránky – pre zmenu formátu strany kliknite na tlačidlo s bodkami na konci políčka. Zobrazí sa formulár Nastavenie strany pre tlač, v ktorom môžete nastaviť formát strany (A4, A3, Letter, vlastná veľkosť), orientáciu strany na šírku a okraje.

Prednastavený formát výstupu
Riadkové zostavy je možné spracovať do troch formátov: pdf, xlsx a csv.

Ak užívateľ potrebuje, aby sa zostava spracovávala defaultne do formátu XLSX, aby nemusel pri každom spracovaní zostavy prepínať formát výstupného súboru (štandardne je nastavený PDF formát), nastaví si XLSX formát v definícii riadkovej zostavy v políčku Prednastavený formát výstupu.

Pri opakovanom spracovaní zostavy je tak formát XLSX nastavený automaticky a užívateľovi stačí kliknúť na tlačidlo OK.

Riadkovanie
V spracovaní riadkových zostáv vo formáte pdf má užívateľ možnosť nastaviť si v definícii zostavy riadkovanie výberom príslušného riadkovania v políčku Riadkovanie.

Tak si užívateľ môže napríklad upraviť kópiu vzorovej riadkovej zostavy Prevzatie výplatnej pásky, v ktorej ak nastaví Dvojité riadkovanie, vytvorí sa väčší priestor na podpis.

Manuálny výber zamestnancov
Ak označíte políčko Manuálny výber zamestnancov, pri spracovaní zostavy sa najprv zobrazí zoznam Záznamy pre tlač, ktorý môžete upraviť buď označením záznamov určených na spracovanie, alebo použitím fulltextového filtra na zobrazenie záznamov určených na spracovanie, alebo odstránením nežiaducich záznamov a následným spustením spracovania. Prípadne môžete vstupom cez pero načítané údaje pred tlačou upraviť. Zároveň máte možnosť označiť vybrané riadky (záznamy), ktoré chcete aby sa v zostave vytlačili boldom. Označíte príslušný riadok a kliknete na tlačidlo Zvýrazniť. Boldom sa vytlačia tie záznamy, ktoré majú v stĺpci Tučné p. hodnotu Áno.

Tlačiť iba súčty
Ak označíte políčko Tlačiť iba súčty, v zostave sa zobrazia len súčty položiek nadefinovaných v stĺpcoch, bez zobrazenia údajov za jednotlivé záznamy. Ak sú v zostave nadefinované triediace kritériá s označeným políčkom Súčtovať, systém zobrazí súčty za jednotlivé triediace kritériá a následne v súčte za celý zoznam záznamov.
Príklad zostavy bez označeného políčka Tlačiť iba súčty:

Príklad zostavy s označeným políčkom Tlačiť iba súčty a triediacim kritériom s príznakom Súčtovať:

UPOZORNENIE: Riadkové zostavy so súčtovými riadkami je možné spracovať len do pdf formátu.
Tlačiť riadky s nulovými hodnotami
Pri novo vytváranej riadkovej zostave je políčko Tlačiť riadky s nulovými hodnotami neoznačené. Ak užívateľ chce zobrazovať aj záznam s nulami vo všetkých stĺpcoch, označí v definícii zostavy políčko Tlačiť riadky s nulovými hodnotami. Táto funkcia je zapracovaná preto, aby nebolo potrebné v zostavách zostavovať zložité podmienky na vylúčenie takýchto záznamov. Záznam (riadok) s nulovými hodnotami je taký, do ktorého by sa inak pri spracovaní zostavy zapísala do všetkých stĺpcov nula, a to bez ohľadu na obsah definície stĺpca (dátový parameter, výraz, podmienený výraz, logický výraz).
Spracovať zostavu s údajmi historicky platnými v užívateľom zvolenom období
Nastavenie slúži na „vytiahnutie“ historického záznamu z príslušnej evidencie.
Ak označíte políčko Zadať dátumy pre históriu dát, pri spracovaní zostavy sa zobrazí formulár Obdobie platnosti údajov.
Systém Humanet mnohé údaje ukladá s históriou zmien. Či sú údaje evidované s históriou zmien poznáte podľa toho, že v dolnej časti formulára evidencie je časť História. Dátum Zadané hovorí o tom, v ktorý deň užívateľ zmenu vykonal. Dátum Platí od hovorí o tom, k akému dátumu má uvedená zmena platiť, napr. od ktorého obdobia spracovania miezd (v našom príklade na obrázku je údaj platný od obdobia spracovania miezd január 2012), pričom zmena bola vykonaná dňa 29.12.2014.

Ak teda chcete spracovať zostavu, v ktorej budú spracované údaje, ktoré boli zadané 29.12.2014, resp. údaje, ktoré boli platné od 1.1.2012, tieto dátumy zadáte vo formulári Obdobie platnosti údajov pri spracovaní zostavy.

Funkcia Zadať dátumy pre históriu dát je spoločná pre riadkové aj formulárové zostavy.
Ak chcete, aby sa formulár Obdobie platnosti údajov zobrazoval vo všetkých riadkových a formulárových zostavách, ktoré v databáze máte dostupné, nemusíte robiť nastavenie v každej zostave, stačí nastaviť konštantu. Vo voľbe Základné nastavenia/ Užívateľské nastavenia vo formulári Krok 3 z 4: Nastavenie konštánt označte políčko Zobrazovať dátumy pre históriu dát, ktoré sa nachádza v časti Zostavy. Konštanta SHHSTDAT Zobrazovať dátumy pre históriu dát sa tiež nachádzať vo voľbe Základné nastavenia/ Hodnoty systémových konštánt v skupine konštánt Zostavy.

Spracovať zostavu za záznamy platné v užívateľom zadanom období
Nastavenie slúži napr. na spracovanie zoznamu rolí, ktoré vznikli v požadovanom období, alebo zoznamu zamestnancov narodených v požadovanom období.
Ak označíte políčko Zadať rozsah dátumov pre spracovanie dát, zobrazia sa pri spracovaní zostavy políčka Obdobie od, Obdobie do. Zadanie dátumov od-do určí obdobie, do ktorého spadajú vybrané záznamy v rámci sledovaného údaju (dátum vzniku roly, dátum narodenia).

Aby bolo možné spracovávať zostavu so zadaním obdobia od-do je potrebné určiť v podmienkach, u ktorého parametra sa má obdobie sledovať. Napr., ak je potrebné vybrať zoznam rolí, ktoré vznikli v určitom období, na záložku Podmienky sa zadá nasledovná podmienka:

Potom stačí zadať dátumy, a do zostavy sa zapíšu len údaje za roly, ktoré vznikli v zadanom období.

Funkcia Zadať rozsah dátumov pre spracovanie dát je spoločná pre riadkové aj formulárové zostavy.
UPOZORNENIE: Pri kombinácii políčok Zadať dátumy pre históriu dát a Zadať rozsah dátumov pre spracovanie dát je potrebné pre správne spracovanie údajov do výslednej zostavy zadať údaje do oboch formulárov.