Kalendár - dochádzkový kalendár v apke

UPOZORNENIE: Dochádzkový kalendár v mobilnej aplikácii je spoplatnený osobitne od Humanet modulu Spracovanie dochádzky.
V prípade záujmu je potrebné kontaktovať obchod@hour.sk a doplniť zazmluvnený rozsah. Povolenie funkcie na úrovni databázy prebehne u nás ihneď po zmluvnej dohode.

Zapnutím dochádzky pre mobilnú aplikáciu sa sprístupnia Kalendár dochádzky, či úlohy generované z dochádzkového modulu. K úlohám je jednoduchý prístup cez panel Dnes – Úlohy. Viac v kapitole Úlohy.

Na obrazovke Kalendár vidí používateľ mesačný prehľad svojej dochádzky. V prípade, že má právo spravovať dochádzku pre iného zamestnanca, má dostupnú voľbu na výber konkrétneho zamestnanca. Táto voľba je dostupná po kliknutí na ikonu používateľa v pravom hornom rohu obrazovky. Po kliknutí sa používateľovi zobrazí zoznam zamestnancov, z ktorých si môže zvoliť, či pole na vyhľadávanie zamestnanca.

Kalendár poskytuje rôzne pohľady na dochádzku, a to:

  • vo východiskovom stave mesačný náhľad dochádzky, kde sa nachádzajú záznamy za celý mesiac,
  • denný náhľad dochádzky, kde sa používateľ dostane kliknutím na ľubovoľný záznam z mesačného pohľadu,
  • týždenný náhľad, ku ktorému sa možno dostať použitím tlačidla v pravom hornom rohu. Používateľ sa môže posúvať po dňoch pomocou lišty s dátumom v hornej časti obrazovky.

Všetky tri náhľady majú rozdelený pohľad na deň formou záložiek pre Plán dochádzky a Skutočnosť.

Mesačný náhľad

Dochádzkové záznamy sú zoskupené do jednotlivých týždňov. Vizuálne sú odlíšené:

  • sviatky – fialové podfarbenie záznamu
  • chybné intervaly – červené podfarbenie záznamu. Za chybný interval sa považuje prázdny záznam v dochádzke pre uplynulý deň. Používateľ mal mať v danom dni podľa plánu zaznamenanú pracovnú zmenu (prípadne absenciu) no žiadna evidovaná nie je. Červené podfarbenie je aj v prípade, že pracovná zmena nemá evidovaný začiatok, koniec, alebo nemá definovaný typ pracovnej zmeny.

Na záložke skutočnosť sú záznamy podporené ikonami, a to pre schválený záznam, uzamknutý záznam, manuálne upravovaný záznam a manuálne vkladaný záznam. Ikony je možné prezerať v legende, ktorá sa nachádza v pravej hornej časti nad prvým záznamom v dochádzke (i).

V spodnej časti mesačného náhľadu je tmavý panel, na ktorom sa používateľovi zobrazujú informácie o počte odpracovaných hodín v rámci mesiaca, a tiež saldo, ako rozdiel medzi aktuálnym pracovným fondom a započítanými hodinami. Napravo od týchto informácií sa nachádza ikona, ktorá používateľa presmeruje k sumárnym dochádzkovým dátam. Sumárne dochádzkové dáta je možné zobrazovať k ľubovoľnému dňu pomocou dátumového filtra v hornej časti.

UPOZORNENIE: Hodnoty pre počet odpracovaných hodín, mesačný pracovný fond a saldo sa vzťahujú vždy k aktuálnemu mesiacu. 

Na základe špecifických nastavení dochádzky v databáze sa používateľovi v mobilnej aplikácií v mesačnom náhľade pre dochádzku zobrazujú tlačidlá:

  • Poslať na korekciu.
  • Potvrdiť vlastnú dochádzku.

Tieto tlačidlá sa zobrazia len pri splnení nasledujúcich podmienok:

  • Dochádzka za predošlý mesiac je bezchybná a schválená schvaľovateľom.
  • Na úrovni portálu, vo voľbe Spracovanie dochádzky – moja dochádzka – záložka nastavenia, musí byť aktívny prepínač „potvrdzuje vlastnú dochádzku“.
  • Vo voľbe Spracovanie dochádzky – nastavenia dochádzky – Nastavenia pre odsúhlasenie dochádzky musí byť v časti Potvrdenie vlastnej dochádzky užívateľom aktívny prepínač pre povolenie + nastavenie dní, počas ktorých je možné dochádzku za predošlý mesiac potvrdiť.

Denný/týždenný náhľad

Pri zobrazení dochádzkového kalendára je pomocou prepínača v pravom hornom rohu možné prepínať medzi mesačným a týždenným náhľadom na dochádzku. V týždennom náhľade je posuvný kalendár s možnosťou rýchleho posúvania sa medzi dňami. Informácie o dochádzke sa zobrazujú pre konkrétny jeden deň a sú rozdelené na záložky Plán a Skutočnosť.

Na záložke Plán môže používateľ pre seba zadať novú žiadosť o neprítomnosť.

Informácie na záložke Skutočnosť sú ďalej členené na pracovné zmeny, prerušenia a príplatky.

Práva na operácie v dennom/týždennom náhľade vplývajú z nastavení na úrovni portálu, a to na základe:

  • pridelenej prístupovej skupiny (Správa systému – Prístupová skupina – Pridelenie operácií),  
  • definovaných práv na akcie v rámci modulu dochádzky (Správa systému – Práva na akcie).

Na základe nastavení opísaných vyššie sa používateľovi v mobilnej aplikácií v dennom/týždennom náhľade na záložke Skutočnosť môžu zobrazovať tlačidlá:

  • Upraviť, je možné upraviť len neschválenú dochádzku. Upravuje sa len skutočná dochádzka, v mobilnej aplikácii nie je možné upravovať plán.
  • Schváliť, rovnako ako na portáli, platí, že schválením dochádzky pri konkrétnom dni, sa schvália všetky predošlé dni. Ak však existuje chybový interval (červené podfarbenie) v akomkoľvek doposiaľ neschválenom dni až po deň, ku ktorému používateľ schvaľuje dochádzku, zobrazí sa chybová hláška. Dochádzku je teda možné schváliť len pre záznamy, ktoré neobsahujú chybové intervaly.
  • Zrušiť schválenie, ktoré sa zobrazí v dni, kedy je už dochádzka schválená. Ak používateľ zruší schválenie pri konkrétnom dni, zruší sa schválenie pre všetky nasledujúce dni.
  • Uzamknúť, zobrazí sa len v dni so schválenou dochádzkou. Rovnako platí logika pre uzamknutie všetkých doposiaľ neuzamknutých dní, až po deň, na ktorom používateľ vykonáva uzamknutie.
  • Zrušiť uzamknutie. Tlačidlo je prístupné pre uzamknuté dni. Ak používateľ zruší uzamknutie pre konkrétny deň, zruší sa uzamknutie pre všetky nasledujúce uzamknuté dni v dochádzke. Tieto dni stále zostanú v stave „schválené“.