Popis jednotlivých volieb v časti Správa nastavení
V tejto časti sa sústreďujú základné nastavenia pre spôsob výpočtu nároku a evidenciu čerpania stravného.
Nastavenia parametrov SL - v tejto časti si zákazník navolí spôsob výpočtu pre Stravné. Evidujeme nasledovné spôsoby výpočtu pre SL:
1. Podľa evidovanej dochádzky - zákazník pošle na začiatku roka zálohu zamestnancom. Následne, na základe skutočne odpracovaných dní, posiela zamestnancom nárok na stravné lístky spätne – vždy za predchádzajúci mesiac.
2. Porovnaním plánovanej a skutočnej dochádzky - Zákazník na začiatku roka poskytne zálohu na stravné lístky podľa plánovanej dochádzky. Následne každý mesiac porovná plánovanú a skutočnú dochádzku za predchádzajúci mesiac. Príklad:
Plán: 20 pracovných dní (t. j. 20 stravných lístkov)
Skutočnosť: 5 dní neprítomnosti
Nárok: 20 – 5 = 15 stravných jednotiek
3. Individuálne zapracovanie – nepoužíva sa.
4. Podľa plánovanej dochádzky – zamestnávateľ poskytne zamestnancovi stravné lístky vopred – na základe počtu plánovaných zmien v danom mesiaci. Následne, po spracovaní dochádzky, sa v mzde zrazia stravné jednotky za dni, počas ktorých bol zamestnanec neprítomný, alebo mu nevznikol nárok.
5. Porovnaním plánovanej a skutočnej dochádzky dva mesiace dozadu – Stravné sa počíta porovnaním plánovanej a skutočnej dochádzky, pričom skutočnosť sa berie s 2-mesačným posunom dozadu.
Príklad:
Plán sa uplatňuje na október (10. mesiac)
Skutočnosť sa porovnáva za august (8. mesiac) – teda posledný uzatvorený mesiac. Výsledný nárok sa vypočíta ako rozdiel medzi plánovanými a reálne odpracovanými dňami v danom období
6. Podľa evidovanej dochádzky 2 mesiace pozadu - zákazník pošle na začiatku roka zálohu Následne, na základe skutočne odpracovaných dní, posiela zamestnancom nárok na stravné lístky spätne 2 mesiace pozadu.
