Vytvorenie užívateľov k osobám

Pre dodržanie správneho postupu generovania prístupov pre osoby odporúčame postupovať podľa nasledovného videonávodu:

https://humanet.sk/podpora/vytvorenie-uzivatelov-k-osobam

Upozornenie: Ak nebude správne vyplnený email v kontaktoch osoby, systém vygeneruje prístup s fiktívnym prihlasovacím emailom. Pre zmenu prístupového emailu je potrebné postupovať podľa  priloženého návodu na konci tohoto článku.

Vytvorenie užívateľov k osobám

Prístupovú skupinu môže prideliť len užívateľ, ktorý má prístup aj do voľby Správa systému / Užívatelia. Na záložke Prístupové skupiny sa zobrazí tlačidlo Upraviť. Po jeho stlačení sa otvorí tabuľka, kde v označovacom okienku vyberiete požadovanú prístupovú skupinu a dáte Zapísať.

Užívateľ bez prístupu do voľby Správa systému / Užívatelia nemá dostupné tlačidlo Upraviť, môže však vytvárať nových užívateľov cez voľbu Personálne údaje / Správa užívateľov pre osoby.

Ak chcete zamestnancovi poslať e-mailom prihlasovacie meno a heslo novo vytvoreného užívateľa, označte políčko Odoslať novým užívateľom prihlasovacie údaje emailom.

UPOZORNENIE: Pre posielanie e-mailových notifikácií je potrebné zadať zamestnancovi na záložku Osobné / Identifikácia / Kontakty kontakt typu e-mailová adresa. Ak označíte políčko Meno užívateľa vytvoriť z kontaktu zamestnanca typu e-mailová adresa, vytvoríte užívateľa s menom, ktoré tvorí e-mailová adresa zadaná na záložke Osobné / Identifikácia / Kontakty do kontaktu typu e-mailová adresa.

Ak je na záložke viac kontaktov rovnakého typu, zadaním váhy môže užívateľ určiť, ktorý kontakt sa použije pri vytvorení užívateľa. Použijete kontakt s najvyššou váhou. Ak váha nie je uvedená, použijete kontakt s najvyšším ID.

Ak systém zistí, že užívateľ s e-mailovou adresou už existuje (v master (hlavnej) databáze, v registrácii – lebo bola použitá pri vytváraní užívateľa z inej databázy), vytvorí užívateľa s názvom ako pri neoznačenom políčku Meno užívateľa vytvoriť z kontaktu zamestnanca typu e-mailová adresa, o čom užívateľa informuje hláška po spracovaní: Užívateľ ... už existuje, preto bol vytvorený užívateľ s fiktívnym menom.

Po vykonaní funkcie príde zamestnancovi e-mailová notifikácia s prihlasovacím menom a heslom, ktorý sa do príslušnej databázy systému Humanet prihlási pomocou tlačidla PRIHLÁSIŤ.

Na záložke Prístupy sa nachádzajú dve tabuľky Aktuálny stav prístupov a Zmeny prístupov na vykonanie. V tabuľke Aktuálny stav prístupov sa zobrazujú všetky osoby zadané v databáze.

Pri prvom vstupe do voľby všetky osoby nemajú vytvoreného užívateľa. Pre zaradenie záznamu do zoznamu Zmeny prístupov na vykonanie kliknite buď na tlačidlo Aktivovať, alebo pre hromadné zaradenie záznamov na tlačidlo nad tabuľkou Zaradiť do Zmeny prístupov na vykonanie. Tlačidlo Zaradiť do Zmeny prístupov na vykonanie zaradí len tie osoby, ktoré majú aktuálne aspoň jednu aktívnu platnú rolu.

Pre vymazanie záznamu zo zoznamu Zmeny prístupov na vykonanie kliknite buď na tlačidlo Zrušiť akciu, alebo pre hromadné odstránenie záznamov na tlačidlo Odstrániť pripravené zmeny.

Pre spustenie funkcie vytvárania užívateľov kliknite na tlačidlo Vykonať zmeny. Kliknutím na Áno sa funkcia spustí, kliknutím na Nie sa funkcia zruší a užívateľa vráti do hlavného okna funkcie.

Po spustení funkcie sa zobrazí zoznam záznamov zo spracovania, kde sa u vytvorených užívateľov zobrazí prihlasovacie meno a heslo užívateľa do novo vytvoreného prístupu. Zoznam je možné spracovať do xlsx súboru cez voľbu Doplnky / Export do excelu.

Zároveň sa do príslušnej osoby na záložku Osobné / Identifikácia / Kontakty zapíše nový typ kontaktu meno a heslo pre prvé prihlásenie, do ktorého sa uloží vygenerované meno a heslo užívateľa prideleného zamestnancovi.