Tlače a výstupy

Prehľad neprítomností

V podmodule Tlače a výstupy v časti Prehľad neprítomností je možné prezerať všetky neprítomnosti zamestnancov spoločnosti, či už schválené alebo čakajúce na schválenie (s hviezdičkou), prípadne len podriadených (v závislosti od nastaveného filtra v Nastaveniach parametrov SN). Neprítomnosti je možné zobraziť všetky alebo len za vybrané obdobie, konkrétny druh, resp. všetky druhy neprítomnosti v závislosti od nastaveného filtra.

Pri podržaní kurzoru na konkrétnej neprítomnosti zamestnanca sa zobrazí jej detail.

Parameter Zobraziť aj zamestnancov bez neprítomnosti  jeho zapnutím sa v prehľade zobrazia aj zamestnanci bez neprítomností, na ktorých zobrazenie má oprávnenie.

Zobrazenie s vypnutým parametrom    

Zobrazenie so zapnutým  parametrom


Riadkové a formulárové zostavy

V systéme Humanet je možné plne užívateľsky vytvárať dva typy zostáv: riadkové zostavy a formulárové zostavy. Oba typy zostáv pracujú na princípe funkcie hromadná korešpondencia, kde v riadkovej zostave tvoria údaje z jednej evidencie (napr. údaje jedného zamestnanca) jeden riadok výslednej zostavy a vo formulárovej zostave tvoria jeden vyplnený formulár (napr. pracovnú zmluvu jedného zamestnanca). Riadkovú zostavu je možné spracovať do formátov pdf, xlsx, csv.

Novú zostavu pridáte kliknutím na tlačidlo Pridať. Zobrazí sa formulár Tlačová zostava. Následne je potrebné vyplniť políčka:

  • Kód vpíšte kód, pod ktorým bude zostava uložená.
  • Skratka vpíšte buď skratku názvu zostavy, alebo znova kód zostavy
  • Názov vpíšte názov vytváranej zostavy, ktorý charakterizuje jej obsah.

Takto zadané údaje potvrďte tlačidlom Zapísať. Otvorí sa rozšírený formulár Tlačová zostava. Odporúčame uložiť zostavu kliknutím na tlačidlo Zapísať vo formulári Tlačová zostava. Pre definovanie ďalších údajov riadkovej zostavy vstúpte do definície kliknutím na Pero. Pri opätovnom vstupe do definície zostavy sa sprístupní na editáciu políčko Súkromná. Políčko Súkromná je prístupné na editáciu aj v prípade, že vytvárate novú riadkovú zostavu kópiou z existujúcej.

V rozšírenom formulári Tlačová zostava kliknite na tlačidlo Parametre zostavy. Zobrazí sa formulár Parametre riadkovej zostavy, v ktorom sa nachádzajú záložky Všeobecné parametre, Stĺpce, Triedenie a Podmienky.


Všeobecné parametre

Najdôležitejším krokom pri vytváraní riadkovej alebo formulárovej zostavy je výber koreňovej skupiny dát v políčku Skupina dát.

Formát stránky – pre zmenu formátu strany kliknite na tlačidlo s bodkami na konci políčka. Zobrazí sa formulár Nastavenie strany pre tlač, v ktorom môžete nastaviť formát strany (A4, A3, Letter, vlastná veľkosť), orientáciu strany na šírku a okraje. Zapíšete tlačidlom OK.

Prednastavený formát výstupu - riadkové zostavy je možné spracovať do troch formátov: PDF, XLSX, CSV. V spracovaní riadkových zostáv má užívateľ možnosť nastaviť si v definícii zostavy riadkovanie výberom príslušného riadkovania v políčku Riadkovanie.

Ak označíte políčko Manuálny výber záznamov, pri spracovaní zostavy sa najprv zobrazí zoznam Záznamy pre tlač, ktorý môžete upraviť odstránením niektorých záznamov, prípadne môžete vstupom cez pero načítané údaje pred tlačou upraviť. Zároveň máte možnosť označiť vybrané riadky (záznamy), ktoré chcete, aby sa v zostave vytlačili tučným písmom. Označíte príslušný riadok a kliknete na tlačidlo Zvýrazniť. Tučným písmom sa vytlačia tie záznamy, ktoré majú v stĺpci Tučné p. hodnotu Áno.

Ak označíte políčko Tlačiť iba súčty, v zostave sa zobrazia len súčty položiek nadefinovaných v stĺpcoch, bez zobrazenia údajov za jednotlivé záznamy. Ak sú v zostave nadefinované triediace kritériá s označeným políčkom Súčtovať, systém zobrazí súčty za jednotlivé triediace kritériá a následne v súčte za celý zoznam záznamov.

UPOZORNENIE: Riadkové zostavy nie je možné spracovať so súčtovými riadkami do formátu xlsx. Túto vlastnosť je možné použiť len pri spracovaní zostavy do pdf formátu.

Ak chcete, aby sa v zostave nezobrazovali riadky, v ktorých sú vo všetkých stĺpcoch nulové hodnoty, ponechajte políčko Tlačiť riadky s nulovými hodnotami neoznačené.

Ak označíte políčko Zadať dátumy pre históriu dát, pri spracovaní zostavy sa zobrazí formulár Obdobie platnosti údajov. Systém Humanet mnohé údaje ukladá s históriou zmien. Či sú údaje evidované s históriou zmien poznáte podľa toho, že v dolnej časti formulára evidencie je časť História. Dátum Zadané hovorí o tom, v ktorý deň užívateľ zmenu vykonal. Dátum Platí od hovorí o tom, k akému dátumu má uvedená zmena platiť.

Ak označíte políčko Zadať rozsah dátumov pre spracovanie dát, zobrazia sa pri spracovaní zostavy políčka Obdobie od, Obdobie do. Zadanie dátumov od-do určí obdobie, do ktorého spadajú vybrané záznamy v rámci sledovaného údaju (dátum vzniku role, dátum narodenia).

Stĺpce

Na záložke Stĺpce sa pridávajú jednotlivé parametre – stĺpce riadkovej zostavy. Tlačidlom Pridať sa zobrazí modálne okno a následne klik-nite na tlačidlo Dátová položka.

UPOZORNENIE: Skôr než si vyberiete skupinu dát, spíšte si zoznam údajov, ktoré chcete zapisovať do výslednej zostavy a zoraďte si ich podľa toho, v ktorej evidencii sa zadávajú.

Na záložke Stĺpce sa pridávajú jednotlivé parametre – stĺpce riadkovej zostavy. Pri výbere parametra typu Dátová položka sa otvorí zoznam dátových parametrov tej skupiny dát, ktorá je nastavená na záložke Všeobecné parametre.

Výber sa vykoná kliknutím na riadok položky. Ak sa klikne na riadok, v ktorom sa nachádza text aj v stĺpci Ďalšia skupina dát, je to vstup do ďalšej podskupiny dát. Pri výbere je potrebné klikať na riadky dovtedy, kým sa nevyberie konkrétny dátový parameter.

UPOZORNENIE: Potom, ako ste si zvolili skupinu dát, nadefinovali jednotlivé stĺpce zostavy na záložke Stĺpce, ak by ste sa rozhodli v políčku Skupina dát zmeniť skupinu dát, všetky údaje nadefinované na záložke Stĺpce sa vymažú.

Pri výbere parametra typu Text sa zobrazí políčko Text, do ktorého sa vpíše text. Tento text sa bude zobrazovať v stĺpci (napr. bodky pre podpisy v prezenčnej listine)

UPOZORNENIE: Funkcia je určená len pre spracovanie zostavy do xlsx formátu.

Parameter typu Poradie vytvorí stĺpec, v ktorom sa bude zapisovať poradové číslo riadku v zostave.

Pri výbere parametra typu Výraz sa nadefinuje konkrétny vzorec pre výpočet.

Pri definovaní parametra zostavy je možné definovať ďalšie vlastnosti stĺpca:

Názov stĺpca - systém vpíše preddefinovaný názov stĺpca. Tento názov (záhlavie stĺpca) môžete zmeniť. Poradie – prepísaním poradového čísla stĺpca môžete nové stĺpce vsúvať do už nadefinovaného zoznamu stĺpcov – parametrov, alebo dodatočne meniť poradie stĺpcov vo výslednej zostave.

Šírka – v políčku uvediete šírku stĺpca v súbore pdf, ktorú meníte podľa toho, aký široký stĺpec chcete v zostave mať. Tento údaj nie je uvádzaný v konkrétnych jednotkách, musíte si len vyskúšať, akú hodnotu pre akú šírku je potrebné zadať.

Počet desatinných miest – v prípade, že zadávate dátovú položku, ktorá má číselnú hodnotu (napríklad nejakú mzdovú položku), do políčka Počet desatinných miest uvediete, či chcete, aby sa hodnota v zostave zobrazovala ako celé číslo – vtedy zadáte do políčka hodnotu 0, alebo chcete, aby sa hodnota v zostave zobrazovala ako číslo s dvoma desatinnými miestami – vtedy zadáte do políčka hodnotu 2. Súčtovať   ak chcete, aby systém na konci zostavy spočítal číselné hodnoty v stĺpci, označte políčko Súčtovať.

Zarovnanie - VĽAVO, STRED, VPRAVO podľa toho, ako chcete aby sa v zostave zarovnávali údaje v stĺpci.

Zvýrazniť tučným písmom – označením políčka sa stĺpec v zostave vytlačí tučným písmom.


Triedenie

Na záložke Triedenie sa pridávajú triediace kritériá zostavy, t.j. v akom poradí bude systém v zostave zoraďovať jednotlivé záznamy.

Dátová položka do políčka sa pridá dátový parameter rovnako ako pri pridávaní na záložke Stĺpce. Názov stĺpca do políčka sa uvedie názov triediaceho kritéria (môžete ponechať text, ktorý tam po pridaní dátovej položky pridá systém, údaj sa dnes nikam neprenáša).

Poradie do políčka sa zadá číslo, ktoré určí poradie triediaceho kritéria, t.j. v akom poradí položiek sa bude zostava triediť.

Zoradiť zostupne políčko označíte, ak chcete, aby sa niektorý údaj zoraďoval zostupne.

Súčtovať ak potrebujete, aby sa v zostave spočítavali číselné hodnoty zo stĺpcov podľa triediaceho kritéria, pri definovaní triediaceho kritéria označte políčko Súčtovať.

Stránkovať – ak potrebujete, aby sa údaje zobrazovali za každé triediace kritérium vždy od novej strany, označte políčko Stránkovať.

Použiť iba časť od znaku a Použiť iba časť o dĺžke políčka použijete napríklad v prípade, že máte organizácie (alebo strediská), ktoré majú istý poriadok v číslovaní. Napr. v organizácii (stredisku) 40 sú podriadené organizácie (strediská, útvary) 41, 42, 43, 44, 45..., a vy potrebujete údaje v zostave spočítať najprv podľa kódu za jednotlivé organizácie (strediská, útvary) – t.j. samostatne súčet za organizáciu 40, za organizáciu 41, atď., a potom aj v súčte za organizáciu a jej podriadené organizácie. Spoločným znakom je začínajúca číslica v kóde, číslica 4.

V každej zostave je možné nastaviť Užívateľské triedenie. Toto triedenie je dostupné po spustení spracovania zostavy vo formulári Parametre pre spracovanie zostavy v políčku Aktuálne vybrané triedenie pre spracovanie zostavy na záložke Triedenie vo formulári Parametre pre spracovanie zostavy.

Užívateľské triedenie môžete nadefinovať dvoma spôsobmi:

  1.  Kliknutím na tlačidlo Skopírovať štandardné triedenie vytvoríte kópiu Štandardného triedenia, ktoré následne vstupom cez pero do jednotlivých položiek triediaceho kritéria upravíte.
  2.  Kliknete na tlačidlo Pridať a nadefinujete nové podmienky na triedenie. V oboch prípadoch postupujete rovnako ako pri definovaní Štandardného triedenia.


Podmienky

Na záložke Podmienky sa definujú podmienky, podľa ktorých sa do výslednej zostavy vyfiltrujú jednotlivé údaje. Napríklad, ak chcete, aby sa v zostave zobrazovali len údaje za aktívne role, nadefinujete nasledovnú podmienku: ROLA[Aktívne] = 1.

Kliknutím na ľavé tlačidlo Dátová položka vyberte dátovú položku Aktívne, do políčka Operátor vyberte zo zoznamu znamienko = a do políčka Hodnota vpravo vpíšte hodnotu 1 (1 znamená, že políčko Aktívna rola je označené).

UPOZORNENIE: Ak sa do podmienky zadáva desatinné číslo, použije sa oddeľovač bodka (nie čiarka). Pri zadávaní dátumu do podmienky sa dátum uvádza v tvare MM.DD.RRRR, alebo MMDDRRRR, alebo M.D.RRRR (M, MM - mesiac, D, DD - deň, RRRR - rok).

Po spustení spracovania zostavy môžete na záložke Filtrovanie bez toho, aby ste zmenili podmienky v definícii zostavy, nadefinovať iné podmienky pre výber záznamov do výslednej zostavy. Odznačte políčko Použiť podmienky definované v zostave a kliknutím na tlačidlo Zmeniť vstúpte do zoznamu Sady filtrov. Označte filtre, ktoré chcete použiť pri spracovaní zostavy (označenie viacerých filtrov vytvára podmienky „a zároveň“), prípadne pridajte nový filter a výber potvrďte tlačidlom OK.

Tlačidlo Uložiť do sady filtrov slúži na vytvorenie nového filtra, ktorý bude následne dostupný pre ostatné zostavy, ktoré majú na záložke Všeobecné parametre rovnakú dátovú skupinu ako zostava, z ktorej sa nový filter vytváral. Tu je možné určiť, či budúci filter bude súkromný alebo verejný (políčko Súkromný).

Tlačidlo Načítať zo sady filtrov slúži na import zoznamu podmienok na záložku Podmienky z už nadefinovaného filtra.


Filtrovanie

Po spustení spracovania zostavy môžete na záložke Filtrovanie bez toho, aby ste zmenili podmienky v definícii zostavy, nadefinovať iné podmienky pre výber záznamov do výslednej zostavy. Odznačte políčko Použiť podmienky definované v zostave a kliknutím na tlačidlo Zmeniť vstúpte do zoznamu Sady filtrov. Označte filtre, ktoré chcete použiť pri spracovaní zostavy (označenie viacerých filtrov vytvára podmienky „a zároveň“), prípadne pridajte nový filter a výber potvrďte tlačidlom OK.

Nový filter sa definuje veľmi podobným spôsobom ako podmienka do zostavy alebo ako filter na roliach. Rozdiel medzi definovaním filtra v zozname rolí a definovaním filtra v riadkovej alebo formulárovej zostave je len v tom, že pri definovaní filtra v zozname rolí je prednastavenou (a dnes nemeniteľnou) dátovou skupinou skupina Rola osoby, a pri definovaní filtra (podmienok) v riadkovej alebo formulárovej zostave je prednastavenou dátovou skupinou skupina nastavená na záložke Všeobecné parametre.

Po prenose žiadanky do dochádzky zamestnanca sa zobrazí takáto žiadanka s príznakom #.

V rámci spracovania tlačovej zostavy založenej na koreňovej skupine dát SABAR0002, SCHNE - Žiadanky o neprítomnosť (admin) bolo dopracované zohľadnenie "oprávnení" užívateľa, ktorý si zostavu spracováva. Užívateľ má "oprávnenie" na rolu, ktorá spadá do množiny rolí vytvorenej ako zjednotenie:

  • rolí, ktoré prislúchajú užívateľovi na základe PAMLOGIN-PERSNUM;
  • rolí vyhovujúcich dátovým filtrom na roly, ktoré má užívateľ "priradené" v prístupových právach, ak má užívateľ súčasne pridelené prístupové právo na operáciu Zobrazenie žiadaniek v podmodule Všetky žiadanky alebo právo na operáciu Editácia žiadaniek v podmodule Všetky žiadanky;
  • rolí, pre ktoré je rola užívateľa definovaná ako operátor v právach na akcie.
  • Inak povedané, užívateľ si do zostavy môže tlačiť žiadanky:  
  • dostupné vo voľbe Schvaľovanie neprítomností/ Moje žiadanky;
  • dostupné vo voľbe Schvaľovanie neprítomností/ Žiadanky;
  • dostupné vo voľbe Schvaľovanie neprítomností/ Všetky žiadanky s tým, že v prípade "admin" prístupu k všetkým žiadankám pri tlači sa zohľadnia dátové filtre na roly.