Modul komplexne zastrešuje proces zadávania a schvaľovania plánovaných neprítomností. Zamestnanec má možnosť požiadať o neprítomnosť (napr. dovolenka, návšteva lekára, súkromné prerušenie a ďalšie organizáciou definované typy neprítomností) prostredníctvom elektronickej žiadanky. Po jej uložení je nadriadený notifikovaný e-mailovou správou, na základe ktorej má možnosť sa rozhodnúť o schválení alebo zamietnutí žiadanky. Zamestnanec je o rozhodnutí svojho nadriadeného informovaný e-mailovou notifikáciou. V prípade, že je zamestnanec na základe schválenej žiadanky v predmetný deň neprítomný, systém automaticky pošle informáciu o dôvode neprítomnosti do modulu Spracovanie dochádzky.
Modul Schvaľovanie neprítomností obsahuje nasledovné podmoduly:
- Žiadateľ – voľba slúži pre prihláseného zamestnanca na zadávanie žiadaniek;
- Schvaľovateľ – voľba slúži na schvaľovanie žiadaniek pre vedúceho zamestnanca, zoznam zadaných žiadaniek podriadených zamestnancov a vytváranie zastupovania pre schvaľovateľa žiadaniek;
- Tlače a výstupy – obsahuje Prehľad neprítomností a možnosť vytvárať riadkové a formulárové zostavy;
- Administrátor – s možnosťou hromadného schválenia pre Všetky žiadanky a voľby Všetky zastupovania;
- Nastavenia – obsahujú voľby pre administráciu modulu.
