V tejto časti sú popísané konkrétne nastavenia modulu Schvaľovanie neprítomností, vrátane parametrov, ktoré určujú, akým spôsobom budú schválené neprítomnosti vyhodnotené a prenesené do modulu Spracovanie dochádzky.
- Prehľad neprítomností - filter zobrazenie rolí → táto voľba slúži na filtrovanie žiadaniek, ktoré budú zobrazené v Prehľade neprítomnosti prihlásenému užívateľovi. Atribút je výberový zoznam v ktorom sa môžu vyberať nasledovné možnosti:
- žiadanky všetkých zamestnancov;
- žiadanky schvaľovaných zamestnancov;
- žiadanky schvaľovaných zamestnancov a nimi schvaľovaných zamestnancov;
- žiadanky schvaľovaných zamestnancov a zamestnancov s rovnakým schvaľovateľom; žiadanky schvaľovaných zamestnancov, nimi schvaľovaných zamestnancov a zamestnancov s rovnakým schvaľovateľom.

- Prehľad neprítomností – zobrazenie žiadaniek :
- zobraziť na všetky dni;
- zobraziť iba na pracovné dni.
- Anonymizácia prerušení v Prehľade neprítomností ③ → zobrazí sa zvolená skratka pre zvolené neprítomnosti (napr. NEPR);
- Moje zastupovania / Zastupujúci schvaľovateľ - filter zobrazenia rolí ④ → nadobúda hodnoty Nefiltrovať a Filtrovať podľa Organizácie. Default hodnota je nastavená na Nefiltrovať. Ak bude hodnota parametra nastavená na Filtrovať podľa Organizácie, vo voľbe Moje zastupovania sa vo výberovom zozname Zastupujúci schvaľovateľ vyfiltruje zoznam rolí podľa Organizácie, do ktorej je zaradený Schvaľovateľ. Vo voľbe Všetky zastupovania sa filtrovanie neuplatňuje.
Aktivácia ďalších nastavení voľbou Áno / Nie :
- Zobrazenie nemocí v Prehľade neprítomností → v prípade, že je parameter zapnutý, v Prehľade neprítomností sa okrem štandardných druhov neprítomnosti budú zobrazovať aj nemoci z podmodulu Nemoci, zadané v rámci spracovania dochádzky priamo v kalendári roly, alebo cez podmodul Nemoci;
- Anonymizovať nemoci v Prehľade neprítomností → ak je parameter Zobrazenie nemocí v Prehľade neprítomností zapnutý, sprístupní sa parameter Anonymizovať nemoci v Prehľade neprítomností a v prípade zapnutia parametra sa nemoci budú v Prehľade neprítomnosti zobrazovať pod skratkou, nastavenou v parametri Anonymizácia prerušení v Prehľade neprítomností – zobrazovaná skratka. Ak sa užívateľ v Prehľade neprítomností pozerá sám na seba, Nemoci sa mu nebudú anonymizovať;
-
Povoliť zapisovanie neprítomností do plánovaných neprítomností ① → ak je tento parameter aktívny, v definícii druhu neprítomnosti ② → sa zobrazuje pole Zapisovať do dní, s možnosťami zapisovať do dní plánovanej práce, plánovaného voľna, plánovaného sviatku. Zaškrtnutím príslušných zaškrtávacích políčok (check boxov) sa určuje, do akého typu dňa sa má zapisovať neprítomnosť v skutočnej dochádzke a v plánovaných neprítomnostiach v module Spracovanie dochádzky a v Prehľade neprítomností v module Schvaľovanie neprítomností;

- Povoliť rôzne skupiny druhov neprítomností pre rôzne roly → funkcia umožňuje vytvárať skupiny druhov neprítomností (vrátane možnosti individuálneho nastavenia neprítomností v danej skupine), a tieto následne priraďovať konkrétnym rolám. V praxi to znamená, že užívateľ môže prostredníctvom skupín druhov neprítomností docieliť jednak to, aby v rámci zadávania žiadaniek mal konkrétny zamestnanec dostupné iné druhy neprítomnosti ako má iný zamestnanec, prípadne, aby sa u zamestnanca v skutočnej dochádzke uplatňovalo iné nastavenie konkrétnej neprítomnosti ako u iného zamestnanca s danou neprítomnosťou. Štandardne je funkcionalita skupín neprítomnosti v databáze skrytá;
- Zobrazenie vlastných žiadaniek schvaľovateľa vo voľbe Schvaľovateľ → umožňuje zobrazovať aj vlastné žiadanky schvaľovateľa, pokiaľ je sám sebe schvaľovateľom žiadaniek;
- Povoliť dodatočné zamietnutie schválenej žiadanky → umožňuje schvaľovateľovi dodatočne zamietnuť už schválenú žiadanku ak je tento parameter zapnutý;
- Povoliť dodatočné zamietnutie schválenej žiadanky po schválenom termíne → umožňuje schvaľovateľovi dodatočne zamietnuť už schválenú žiadanku. Zároveň je možné určiť minimálny počet hodín pred začiatkom neprítomnosti uvedenej v žiadanke, do ktorých je možné žiadanku dodatočne zamietnuť (prednastavená hodnota je 24). Viac v časti 3.2 Schvaľovateľ;
- V prípade schválenia žiadanky niekým iným ako schvaľovateľom zaslať notifikáciu Žiadanka schválená aj schvaľovateľovi → v prípade aktivácie parametra bude zaslaná notifikácia;
- V prípade dodatočného zamietnutia žiadanky niekým iným ako schvaľovateľom zaslať notifikáciu Žiadanka zamietnutá aj schvaľovateľovi → v prípade aktivácie parametra bude zaslaná notifikácia
- V prípade dodatočného zamietnutia schválenej žiadanky niekým iným ako schvaľovateľom zaslať notifikáciu Žiadanka dodatočne zamietnutá po schválení aj schvaľovateľovi → v prípade aktivácie parametra bude zaslaná notifikácia, ak predmetnú akciu vykonal niekto iný ako schvaľovateľ napr. administrátor;
- Kontrolovať zostatok pri zadávaní žiadanky do budúceho obdobia → štandardne je parameter zapnutý. Ak bude parameter vypnutý, pri zadávaní novej žiadanky sa nebude kontrolovať dostupný zostatok, ak bude žiadanka v budúcom období. Kontrola zostatku sa uplatní len v aktuálnom otvorenom období;
- Zobrazovať dátum vzniku a ukončenia PP žiadateľa v žiadankách → štandardne je parameter zapnutý;
- Zobrazovať dátum vzniku a ukončenia PP schvaľovateľa v žiadankách → štandardne je parameter je zapnutý;

- Stavy žiadaniek pre zohľadnenie zostatku → tieto parametre umožňujú vyšpecifikovať, aké žiadanky sa majú zohľadniť pri výpočte zostatku. Ak sú všetky parametre vypnuté, do výpočtu zostatku sa žiadna budúca žiadanka nezapočíta a nárok bude zobrazovať hodnotu sumárnej položky v parametri Nárok. Ak zapneme napríklad parameter schválené, aktuálny zostatok vrátený sumárnou položkou v parametri Nárok, bude ponížený o schválené žiadanky, ktoré sú schválené pre budúce obdobie.
